Jak rychle rostou vlasy? Tipy pro růst

Martina Sznapková

Osnova:
Co ovlivňuje růst vlasů?
Vlasový cyklus a fáze růstu
Čím podpořit růst vlasů?
1. Starejte se o pokožku hlavy
2. Dbejte na dostatek vitamínů, minerálů a bílkovin
3. Doplňky stravy podporující růst vlasů
4. Používejte šampon na posílení růstu vlasů
5. Vyzkoušejte oleje
6. Masáže
7. Vlasy pravidelně zastřihávejte
Závěr

Za měsíc vyrostou vlasy průměrně o 0,5 až 1,7 centimetrů. Není to zrovna závratná rychlost, ale kdybychom se 10 let neostříhali, vlasy by nám mohly narůst téměř až k zemi.

To, kolik vlasů budeme během života mít, je dáno už při našem narození. Lidé se rodí s přibližně pěti miliony folikulů, ze kterých vyrostou vlasy a tělesné ochlupení.
Folikulů, ze kterých rostou vlasy, máme na hlavě asi 100 tisíc.

Každý den nám vypadne 50 až 100 vlasů, po umytí to mohou být dokonce až 3 stovky. Je to běžný jev, který probíhá v rámci „vlasového cyklu“, kdy jsou staré vlasy nahrazovány novými.

Co ovlivňuje růst vlasů?

Každému rostou vlasy jinak rychle, růst vlasů a jeho rychlost totiž ovlivňuje spousta faktorů. Mezi ty zásadní patří:

Genetika – naši předkové nám v genech předávají ledacos, včetně toho, jak budou vypadat naše vlasy, kolik jich budeme mít a jak rychle porostou. Dědí se ovšem také dispozice k předčasnému vypadávání vlasů, které může klidně začít už před třicátým rokem života.

Pohlaví – vlasy mužů rostou rychleji, než vlasy žen.

Věk – spolu s přibývajícím věkem dochází ke zpomalení růstu vlasů. Nejrychleji rostou mezi 15 a 30 rokem života. Některé folikuly později dokonce přestávají fungovat úplně, což vede k řídnutí vlasů nebo plešatění.

Výživa – Vyvážená strava s dostatkem vitamínů a minerálů je zásadní pro zdraví celého těla, včetně vlasů. Pro správný růst vlasů jsou zásadní hlavně bílkoviny, dostatek zinku, magnézia a vitamínu C. Ideální je získávat dostatek potřebných látek ze stravy, pomoci si ale můžeme také potravinovými doplňky.

Vlasový cyklus a fáze růstu

Růst vlasů je cyklický děj, který se skládá z fází. Každý vlasový cyklus má 3 fáze.

Anagenní fáze je fáze růstu vlasu. Trvá od 2 do 6 let. V růstové fázi se nachází až 85 % vlasů.

Katagenní fáze je fází regrese a degenerace vlasu. Trvá přibližně 2 – 3 týdny. Je to přechodná fáze, ve které buňky vlasové cibulky propadnou apoptóze (řízené smrti). V této fázi už vlas neroste.

Telogenní fáze je poslední fází vlasového cyklu a trvá 2 – 3 měsíce, během nichž nedochází k tvorbě vlasu a stávající vlas vypadává a je nahrazen novým. A tak se cyklus znovu opakuje.

Čím podpořit růst vlasů?

Bohužel neexistuje žádný zázračný přípravek, který by okamžitě nastartoval rychlejší růst. Existují ale způsoby, které pomáhají udržet vlasy i pokožku pod nimi v dobré kondici a tím podporují jejich správný a rychlý růst.

1. Starejte se o pokožku hlavy

Základem zdravého růstu je zdravá a čistá pokožka, ze které vlasy vyrůstají. Pokud pokožka není v pořádku, můžou vlasy začít vypadávat, více se mastí nebo se objeví lupy.

Příliš to s péčí nepřehánějte, abyste pokožku hlavy zbytečně nevysušovali. Vlasy bychom v žádném případě neměli mýt každý den, mohou se pak začít ještě více mastit. Je dobré se naučit vlasy mýt co nejméně.

Správná frekvence mytí vlasů záleží na jejich typu. Jemné a slabé vlasy vyžadují mytí obden. Normální a pevné vlasy stačí umýt 2x týdně a majitelé pevných a hrubých vlasů si vystačí s mytím jednou týdně nebo i méně.

Pokud doma máte tvrdou vodu, stojí za vyzkoušení použití speciálních filtrů ve sprše. Vlasy si nikdy nesprchujte horkou vodou.

2. Dbejte na dostatek vitamínů, minerálů a bílkovin

Téma vyvážené stravy už jsme dnes nakousli. Vlasy pro svůj zdravý růst zkrátka potřebují dostatek bílkovin, minerálů a vitamínů, které tělo v ideálním případě získá ze stravy.

Mezi potraviny, které růst vlasů podporují, patří:

Ryby - obsahují esenciální omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, vitamín B-12 a železo, které zabraňují tvorbě suché pokožky hlavy a dodávají vlasům lesk.

Luštěniny – najdeme v nich bílkoviny, které jsou pro zdravý růst vlasů nezbytné a pomáhají předcházet slabým a křehkým vlasům.

Biotin – jeho nedostatek vede ke křehkým vlasům, které nadměrně vypadávají. Biotin obsahují celozrnné výrobky, játra, vejce, nebo třeba kvasnice.

Zelenina zelené barvy – hlavně tmavě zelená zelenina obsahuje spoustu vitamínu A a C, které jsou pro zdraví vlasů důležité.

Mléčné výrobky – jsou výborným zdrojem vápníku, bez kterého se zdravý růst vlasů neobejde.

Ořechy – najdeme v nich selen, který udržuje zdravou pokožku hlavy a v některých také zinek a kyselinu alfa-linolovou, které zabraňují vypadávání.

3. Doplňky stravy podporující růst vlasů

Snažíte se mít zdravou a vyváženou stravu, přesto ale cítíte, že to vašim vlasům nestačí? Vyzkoušejte doplňky stravy podporující jejich růst.

Některým lidem se nezamlouvá představa, že by měli kvůli krásným vlasům polykat „prášky“. Když ale zvolíte kvalitní produkt na bázi přírodního složení, není se čeho bát.

Namísto škodlivé chemie tak tělu dodáte potřebné minerály, vitamíny a bylinné extrakty šité na míru tak, aby se vzájemně podporovaly.

Pokud hledáte doplněk stravy obsahující 23 prémiových a účinných látek v jednom produktu, vyzkoušejte 100% český přírodní produkt NICELIS bojující s vypadáváním vlasů a poškozenou pletí. Svým složením se jedná o jeden z nejsilnějších produktů na trhu a obsahuje i látku Astaxanthin, což je silný antioxidant až 6000x účinnější, než vitamín C. Přesvědčte se o síle tohoto produktu sami. Užijte si krásné a pevné vlasy bez vypadávání a zářivou pleť. Nyní v akci s dopravou zdarma po celé ČR.

Koupit NICELIS

4. Používejte šampon na posílení růstu vlasů

Pro zdravý růst vlasů je sice klíčový dostatek vitaminů a minerálů, použitím šamponu určeného k posílení růstu ale rozhodně nic nezkazíte.

Šampon vybírejte vždy podle složení, chybět by v něm neměl kofein, který růst vlasů podporuje.

5. Vyzkoušejte oleje

Kokosový, arganový, mandlový, olivový nebo třeba slunečnicový. Jejich aplikace na vlasovou pokožku spojená s masáží stimuluje vlasové folikuly a podporuje tak růst vlasů.

Vlasové oleje najdeme i mezi kosmetickými produkty, stačí si jen vybrat.

6. Masáže

Masáže pokožky hlavy jsou nejen příjemné, ale také přínosné. Stimulují proudění krve a tím i růst vlasů, navíc mohou vlasy zesílit. Vždy masírujte konečky prstů, nikoli nehty.

7. Vlasy pravidelně zastřihávejte

I pro ty, kteří se pyšní dlouhou hřívou, je pravidelné zastřihávání vlasů nezbytné. Tedy pokud chtějí mít zdravé vlasy bez roztřepených konečků.

Není třeba vlasy razantně zkracovat, stačí i pouhé dva centimetry. Na délce to nepůjde ani poznat, vlasům ale i tak malé odlehčení pomůže. Navíc po pravidelném zastřihávání rychleji porostou.

Závěr

Teď už víte, co dělat, abyste podpořili růst vlasů. Důležité je ale také vědět, čemu se vyhnout.

Mezi faktory, které růstu vlasů vůbec neprospívají, patří různé nárazové diety. Možná díky nim zhubnete, štíhlá postava se ale většině lidí hubnoucích tímto způsobem stejně nepodaří dlouhodobě udržet a navíc se ochudí o spoustu důležitých vitamínů a minerálů, které budou tělu chybět. A to se projeví také na vlasech.

Růst vlasů také negativně ovlivňuje stres, kouření nebo nevyvážená strava.

Clicks tracking: